Koselig at du tar deg tid til å titte på bloggen min. Her kommer det litt om interiør, hage, strikking og familien min - alt dette er noe av min hverdag og min store lidenskap.





tirsdag 26. juli 2011

Hjemme igjen...og innom for å si hei:)

De siste dagene har vært preget av terroren i Oslo.........helt ubegripelig! Tankene mine har vært hos alle de som er rammet, og man føler bare en uendelig tristhet. Opp i alt dette får man oppleve hvilket flott land man bor i, alle de flotte varme menneskene vi har rundt oss.....når noe så groteskt skjer er det fint å oppleve at det tross alt bor utrolig mange GODE mennesker her ♥

Nå har vi vært hjemme en uke, og på lørdag reiste feriegjestene tilbake. 14 dager med bare feriekos...litt rart også når man blir alene. Barna har lekt, lekt og atter lekt. Vi har spilt strategispill (Puerto Rico), koselig med brettspill også i disse datatider:)
Har bare lyst til å vise dere noen få bilder fra turen...flere kommer når tiden for blogging er tilbake:)
Her er Katthult og huset hvor filmene om Emil fra Lønneberget ble spillt inn:)

Helt som den gang:)

  
I "Astrid Lindgrens verden "var skuespillerene tilstede og hadde små forestillinger...


Vi leide et gammelt Smålandsk hus i Hamphorva, der vi hadde gangavstand til Bullerbyn (Bakkebygrenda)


og her er mellangården....der Astrid`s pappa vokste opp, og filmene om Barna i Bakkebygrenda ble spilt inn. 


på trappa der stod den nydeligste Pelargonia....:)


Kommer tilbake med flere innlegg om denne flotte plassen sør i Sverige:)  Nå skal de to siste ukene av ferie nytes med en blanding av maling, snekkering, hage og mye KOS:)
Og til ALLE......
♥TA VARE PÅ HVERANDRE....STRØ KLEMMER RUNDT DEG♥

4 kommentarer:

Linda Himlingen sa...

Jeg har alltid drømt om å bo i Bullerbyn!!
Så utrolig koselig!! ;)
Fint å se at ferien deres har vært bra! Jeg startet ferien denne uka, og er allerede kommet godt i gang med maleprosjekene mine! :D
Finnes ikke ord for det forferdelige som har skjedd!! Må bare prøve å tenke på noe annet, for å ikke ødelegge ferien, tror jeg. Blir jo helt handlingslammet...
Kos dere hjemme - kanskje kommer vi på besøk en dag og ser?! :)
Stor klem

PIONPIA sa...

Flotte bilder!! Jeg har nedtelling til ferie.. ble litt senere enn planlagt...så er VELDIG klar for det nå!
Og skal vikelig sette pris på og nyte dagene.. man blir virkelig satt ut etter helgens hendelser ja..
Carpe Diem!!
klem

Anonym sa...

Det var en veldig koselig tur :) Og kjekt med spillekveldene! Alle pelargoniaene har overlevde og de jeg hadde stiklet hjemme (dronning ingrid) hadde fått blomster! Håper du får en jobbetur snart da :) klemz fra Camilla

Mette sa...

Flotte bilder!Noen er identiske med mine(var i Vimmerby i fjor)Håper alt er bra med dere,og håper vi treffes snart:-)
Det som har skjedd,er bare grusomt.Ufattelig egentlig....
Klæm

Legg inn en kommentar