Koselig at du tar deg tid til å titte på bloggen min. Her kommer det litt om interiør, hage, strikking og familien min - alt dette er noe av min hverdag og min store lidenskap.





torsdag 10. juni 2010

Sommer!



I dag har vi hatt følelsen av sommer her i Trøndelag:) Ettermiddagen var FLOTT, så det ble tid til litt maling også. Begynner å se enden på grunning av hus....bare været er på MIN side:)

Har funnet fram noen av mine gamle speil...skulle gjerne funnet et som er litt større enn de jeg har. Skal være på leting etter det i sommer......må jo ha et speil over skjenken min på badet.

På bildet over ser dere huset i speilet...inngangspartiet er ikke ferdig enda. Gleder meg til det er gjort, for jeg tror det kan bli ganske koselig!

Ellers har jeg funnet en del gamle ting jeg har planer for, men tiden går så fort.Tror det blir litt bedre når jeg kan begynne å få ting INN i huset - må vel bruke litt tid på å få det til som jeg vil:)

Blir det ikke utevær i morgen har jeg tekt å ta meg på tak for å fikse litt på en del av en gammel kjøkkenbenk....det nye kommer i neste uke å da MÅ alt være på klart:)


Her er bildet av et skap jeg har arvet...det var min fars tante som eide skapet. Det er laget hos Talgø møbler en gang før krigen. Tok kontakt med de for å høre litt historie om det, og det de kunne si var at det er laget FØR Talgø startet masseproduksjon av møbler. Sannsynligvis er skapet laget før 1930. Det har opprinnelig stått i et SVEITSERHUS, derfor synes jeg skapet er litt for stor for min stue...så nå GRUBLER jeg masse på hva jeg skal gjøre med det!
På bildet vises bare den øverste delen, under er det 3 skuffer på rad, to skap og en hylle i midten. Det er originalt glass i dørene i øverdelen...som har et lite skinn av grønt, og er i et slags karnapp:)

3 kommentarer:

Linda Himlingen sa...

For et stilig skap du har fått! Det ser jo svært ut, og rommer helt sikkert masse nips! :) Gøy med gamle møbler synes jeg, det gir en genuin følelse... Blir spennende å se det ferdige resultatet, når du får det inn i huset! ;)

Ida Elisabeth sa...

Du får værtfall ikke kvitt dæ me fine skape... Da vil æ ha d :D

Katharina sa...

Det e så foillt over alt....:))

Legg inn en kommentar